Van bank naar bureaustoel

Niet iedereen heeft thuis een ingerichte kantoorwerkplek. De kans is groot dat je deze tips bijvoorbeeld leest op je laptop aan de keukentafel, een lekkere lounge stoel of op de bank. Dat gaat een tijdje goed, maar kan ook nek- en schouderklachten veroorzaken. Naast het halen van een dagelijke Frisse Neus hebben we nog wat extra tips verzameld zodat je gezond kunt thuiswerken!

  • Het is vermoeiend om in het daglicht te kijken. Ga op een plek zitten met het raam achter of naast je.
  • Als je geen kantoorstoel hebt, probeer dan op andere manieren je stoel wat te verhogen. Het doel: de onderarmen op tafel, zonder dat je je schouders hoeft op te trekken.
  • Als het kan, gebruik dan een apart toetsenbord en beeldscherm. De bovenrand van het scherm moet iets onder ooghoogte komen. Of plaats je laptop op een verhoging (bijvoorbeeld een stapel boeken).
  • Wissel het zitten ieder half uur af met bewegen: haal buiten een Frisse Neus (bijvoorbeeld tijdens het bellen) of doe wat rek- en strekoefeningen achter je computer.
  • Ga ook regelmatig een half uur met de laptop op schoot op bank of fauteuil zitten.

Leg eventueel een kussen onder je ellebogen als steun.

  • Als je veel moet bellen, is het prettig om je handen vrij te hebben. Gebruik in dat geval oortjes/koptelefoon of de speakerfunctie.

Heb jij aanvullende tips voor in dit lijstje? Stuur een mailtje naar info@lowcardiet.nl en wij (en de rest van thuiswerkend Nederland) zijn je eeuwig dankbaar!

Bron: Arboned

Van bank naar bureaustoel